Sprawdzamy części motocyklowe przed sezonem – układ hamulcowy na tapecie

Kiedy zbliża się nowy sezon motocyklowy, warto przejrzeć każdą część naszej maszyny. Każdy bowiem powinien zdawać sobie sprawę, że szybka jazda – owszem jest fajna, jednak jest jeszcze przyjemniejsza, gdy mamy pewność, że nasz motocykl jest w pełni sprawny. W związku z tym, nie pozostaje nam nic innego, jak przed każdym sezonem sprawdzać, czy układ hamulcowy i inne są w pełni sprawne.

Odwiedzając sklepy motocyklowe, nie skupiaj się jedynie na tym, aby zdobyć w nich fajne gadżety do swojej maszyny. Skup się na tym, jakie części motocyklowe są dostępne w danym miejscu i czy pomogą Ci one przygotować odpowiednio motocykl do sezonu.

Na czym skupić uwagę – akcesoria motocyklowe potrzebne do renowacji

Rozpoczynając remont lub przegląd motoru, warto skupić się na najważniejszych elementach, które mają istotny wpływ na prawidłową pracę maszyny. Jednym z nich jest pompa hamulcowa, która odpowiedzialna jest za niezawodną pracę układu hamulcowego. Ten, jak możecie się domyślać, jest jednym z ważniejszych układów całej maszyny, który zapewnia bezpieczeństwo nie tylko motocykliście, ale również innym uczestnikom drogi.

Wracając do pompy, po dźwigni hamulca, jest kolejną częścią, która powinna działać niezawodnie. Wystarczy bowiem, że wytworzy nieodpowiednie ciśnienie i możecie mieć problem z wyhamowaniem maszyny. Jeżeli faktycznie tak się dzieje, nie pozostanie Ci nic innego, jak zabrać się za renowację wspomnianego elementu. Oczywiście możesz oddać motocykl do renomowanego mechanika, jednak czyż nie warto posiedzieć trochę czasu w garażu i samodzielnie dokonać naprawy? Tym faktem nie tylko będziesz mógł podzielić się ze swoimi kolegami, ale przede wszystkim jeszcze bardziej zbliżysz się do maszyny, którą zapewne kochasz nad życie.

Ale do rzeczy – jeżeli jedynie nie zadowala Cię siła hamowania, wystarczy, że weźmiesz kilka kluczy, zlokalizujesz pompę i wymienisz w niej tłoczek i przylegającą do niego uszczelkę. Hamowanie gwałtownie powinno się poprawić. Jeżeli jednak okaże się, że po tym zabiegu nie zauważyłam poprawy, nie pozostaje Ci nic innego, jak wymienić całą pompę. Okazuje się, że pomimo kosztów może mieć to też swoje dobre strony. Sklep motocyklowy, który zapewne często odwiedzasz, powinien posiadać w swoich zapasach specjalną pompę radialną. Jest ona trochę innym elementem, niż te montowane fabrycznie w motocyklach. O co chodzi z tą pompą? Otóż zupełnie inaczej, niż w tradycyjnych pompach, gdzie tłoczek i cylinder ustawione są równolegle do dźwigni, wspomniane elementy pompy są ustawione są prostopadle. Co nam to daje? Motocyklista, dzięki takiemu ustawieniu jest w stanie jeszcze lepiej wyczuć układ hamulcowy, a co za tym idzie – czuć się o wiele bezpieczniej.

Jak można się spodziewać, idąc po rozum do głowy, producenci w najnowszych modelach wykorzystują właśnie ten rodzaj pompy. Sprawdź zatem, który został wmontowany w Twoją maszynę. Jeżeli tradycyjny z równoległym ustawieniem tłoka i cylindra, zastanów się nad jego wymianą na nowocześniejszy element, dający większe bezpieczeństwo. Wielokrotnie będziesz dziękował za tę decyzję samemu sobie, a na pewno za nią podziękują Ci także inni.

Dodaj komentarz