Renowacja motocykla – podstawowe zadanie przed sezonem

Każdego roku przychodzi taki moment, kiedy sezon motocyklowy się rozpoczyna. Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem jednośladu, zapewne wiesz o czym piszemy. Przejażdżka motorem, wiatr we włosach, dziewczyny piszczące na Twój widok – wszystko to jest warte posiadania odpowiedniej maszyny.

Wszystko pięknie, tylko o maszynę trzeba dbać Mamy nadzieję, że zdajesz sobie z tego sprawę i często odwiedzasz sklep motocyklowy w poszukiwaniu nie tylko gadżetów, ale przede wszystkim części, które pozwolą Ci odpowiednio zadbać o motocykl. Powinieneś o tym pamiętać przez cały rok, jednak odpowiednie przygotowanie jest niezwykle ważne szczególnie przed wiosną, kiedy to motory wylegają na szosy. Mamy nadzieję, że zależy Ci na bezpieczeństwie, nie tylko swoim i swoich bliskich, ale również innych uczestników ruchu drogowego, których będziesz mijał na swoim motorze niejednokrotnie.

Dbaj o każdy element, w szczególności o układ hamulcowy

Każdy, bez względu na to, czy posiada rower, motocykl, czy samochód powinien wiedzieć, że układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych w każdym pojeździe. Dlaczego? Otóż to on chroni nas przed niechcianymi wypadkami, stłuczkami, czy wywrotką, która może mieć opłakane skutki. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zwolnić do bezpiecznej prędkości, która nie będzie zagrażała ani nam ani pozostałym osobom znajdującym się na jezdni. Dlatego właśnie niezwykle ważnym jest, aby zwrócić na niego szczególną uwagę.

Jak można się domyślać, układ hamulcowy składa się z wielu części. Jeżeli chodzi o części motocyklowe, to na samym jego początku znajdziecie dźwignię hamulca, która umiejscowiona jest na kierownicy maszyny. Kolejną ważną częścią jest pompa hamulcowa, która po naciśnięciu dźwigni, uruchamia cały mechanizm hamowania. W tym miejscu powinniśmy pochylić się nad kolejną częścią układu, jaką jest płyn hamulcowy. Ktoś może powiedzieć, że nie jest on ważny w całym procesie, jednak my postaramy się Was wyprowadzić z tego błędu.

Chcąc jak najlepiej zadbać o cały układ, warto wybrać płyn, który będzie miał w swoim składzie jak najmniej wody. Dlatego też wielu producentów motocykli proponuje, aby skupiać się na tych produktach, które są higroskopijne. CO to oznacza? Tylko tyle, albo aż tyle, że ich temperatura wrzenia wynosi 230 stopni Celsjusza. Dla przypomnienia dodamy jedynie, że woda wrze przy 100 stopniach. Wniosek chyba nasuwa się sam… Podczas hamowania, cały układ wytwarza ciepło, które przy kilku gwałtownych hamowaniach może spowodować korozję całości (poprzez wytworzone przez wodę pęcherzyki powietrza).

Dlatego tak ważna jest wymiana płynu hamulcowego maksymalnie co 2 lata, dodatkowo na taki, który nie posiada w swoim składzie wody lub posiada jej jak najmniej.

Zastanów się zatem przed sezonem, kiedy ostatnio wymieniałeś płyn i czy był higroskopijny. Jeśli nie będziesz w stanie sobie przypomnieć, oznacza to tylko jedno – czym prędzej udaj się do sklepu, kup płyn dedykowany Twojej maszynie i wymień go abyś na drodze nie miał przykrych niespodzianek. Dopiero po wymianie rozkoszuj się cudowną jazdą z wiatrem we włosach.

Dodaj komentarz